Intel Corp. впевнено вступає в автомобільну індустрію, анонсуючи випуск спеціалізованих версій своїх новітніх чипів з підтримкою штучного інтелекту. Цим кроком компанія ставить собі за мету конкурувати з Nvidia Corp. та Qualcomm Inc., які наразі є лідерами на ринку напівпровідників, що служать як “мозок” для нового покоління інтелектуальних автомобілів.
На щорічній виставці споживчої електроніки в Лас-Вегасі, Intel представила свою нову систему на чипі Software-Defined Vehicle, призначену для інтеграції штучного інтелекту у транспортні засоби нової генерації. Ці системи на чипах відрізняються своєю гнучкістю, оскільки розробникам надається можливість вибору типу обробки даних, який вони бажають використовувати в автомобілі.
Китайська компанія-виробник електромобілів Zeekr Co. Ltd. була названа першим автовиробником, що використовує програмно-визначні автомобільні системи на чипах від Intel з підтримкою штучного інтелекту. Компанія планує створити в своїх автомобілях функції «розширеної вітальні» з можливостями відеоконференцій та голосовим помічником AI.
На виставці CES 2024, Джек Уіст, віцепрезидент та генеральний менеджер автомобільного підрозділу Intel, зазначив, що нові чипи з штучним інтелектом для автомобілів базуються на недавно анонсованій компанією технології AI PC, але адаптовані до вимог автомобільної індустрії з точки зору довговічності та продуктивності.
Яке майбутнє чекає на розробку Intel?
Intel Corp. активно розширює свої горизонти в автомобільній галузі, оголосивши не тільки про випуск новітніх чіпів з підтримкою штучного інтелекту, але й про плани придбання французького стартапу Silicon Mobility SAS. Цей стартап спеціалізується на розробці SoC та програмного забезпечення для керування електродвигунами та бортовими зарядними системами електромобілів. Вартість придбання Silicon Mobility, яка є приватною компанією і частково належить венчурним фірмам Cipio Partners та Capital-E, Intel не розкрила.
SoC від Silicon Mobility відрізняються промисловими пришвидшувачами низького енергоспоживання та передовими алгоритмами штучного інтелекту, що дозволяють досягнути найвищої енергоефективності. Ця технологія дозволить Intel значно розширити свій вплив у автомобільній галузі, виходячи за рамки високопродуктивних обчислень та переходячи до інтелектуальних та програмованих систем живлення.
Intel вже має солідний фундамент на ринку інформаційно-розважальних систем, оскільки її чіпи встановлені в понад 50 мільйонах автомобілів по всьому світу. Попри це, компанія відстає від лідерів ринку, таких як Nvidia та Qualcomm. Автомобільні чіпи Intel використовуються не тільки для систем автоматизованого водіння, але й для живлення складних інформаційно-розважальних програм та дисплеїв приладових панелей.
На CES, Джек Уіст, віцепрезидент Intel та генеральний менеджер автомобільного підрозділу, визнав, що компанія не змогла достатньо інформувати громадськість про свої досягнення в автомобільній сфері, і тепер настав час це змінити. Він заявив, що Intel прагне виділитися на фоні конкурентів, пропонуючи автовиробникам чіпи, які можна використовувати у всьому спектрі їх продукції — від бюджетних до найбільш просунутих.
Уіст наголосив на важливості масштабованості, зазначивши, що високопотужні, але дорогі продукти від Nvidia можуть не відповідати потребам всіх автовиробників. Такий підхід також використовується іншими компаніями: минулого року Nvidia оголосила про партнерство з тайванським виробником чіпів MediaTek Inc., щоб запропонувати більш доступні чіпи для автомобільних виробників, особливо в сегменті бюджетних інформаційно-розважальних систем на базі Android.
Китайський ринок електромобілів, де виробники прагнуть інтегрувати автоматизовані системи водіння та більш просунуті інформаційно-розважальні можливості, очікується стати ареною змагань для Intel та її конкурентів. За словами Уіста, Intel не збирається залежати від того, які технології виберуть автовиробники для автоматизованого водіння та інших функцій. Замість цього вони зможуть інтегрувати свої власні чіпи у системи Intel, що допоможе їм знизити витрати, підсумував Уіст.