Інформаційні витоки про конфігурацію майбутньої PlayStation 5 Pro викликали значний інтерес серед фанатів Sony. Згідно з інсайдерською інформацією, новинка може пропонувати майже дворазове зростання продуктивності за ту ж ціну, ставлячи під сумнів здатність консолі показувати ігри з трасуванням променів у 4K при 60 кадрах в секунду.
Загальні характеристики
Технічні характеристики PS5 Pro ще не були офіційно оголошені, але в мережі з'явилася низка інформаційних витоків. Деякі з найбільш правдоподібних зібрані нижче. Слід зазначити, що ці дані все ще є предметом спекуляцій.
Згідно з версією Тома Хендерсона, випущеною 22 липня 2023 року, та Zuby Tech від 28 липня 2023 року, а також Kepler від 13 грудня 2023 року, нова PS5 Pro може мати процесор AMD з архітектурою Zen 4, 8 ядер, 16 потоків та частотою від 4,2 до 4,4 ГГц. Щодо графічного процесора, передбачається використання AMD Radeon з архітектурою RDNA 3, з продуктивністю більше 17 або 23 терафлопс.
Очікується, що пам'ять RAM складе від 16 до 20 Гб GDDR6X, із пропускною здатністю від 576 до 760 Гбіт/сек. Накопичувач SSD може бути об'ємом 0,825 або 1,65 Тб зі швидкістю 5,5 Гб/сек.
Щодо ціни та дати виходу, варіанти коливаються, але очікується, що нова консоль коштуватиме від 499$, з можливим виходом у листопаді 2024 року. Враховуючи технологічне партнерство Sony з AMD, ці дані виглядають переконливо, що надає підстави сподіватися на значне покращення продуктивності в майбутній PS5 Pro.
Дані про процесор
Інсайдерська інформація про процесор майбутньої PlayStation 5 Pro підтверджує, що він буде оснащений 8 ядрами та 16 потоками (по 2 потока на ядро), але з тактовою частотою у діапазоні 4,2—4,4 ГГц. Це більше, ніж у стандартної PS5, яка має частоту 3,5 ГГц.
Серед потенційних процесорів для PS5 Pro, AMD Ryzen 7800X3D Gaming Processor відзначається як найімовірніший варіант. Цей процесор має архітектуру Zen 4, базову частоту 4,2 ГГц, яка може підвищуватися до 5,0 ГГц, 8 ядер та 16 потоків. Як варіант для оригінальної PS5 може бути використаний Ryzen 7 4700G, який має архітектуру Zen 2, базову частоту 3,6 ГГц з можливістю розгону до 4,4 ГГц.
Очікується, що PS5 Pro отримає суттєве оновлення архітектури та базової частоти, що забезпечить значне підвищення продуктивності.
Ryzen 7 7800X3D має інтегрований графічний прискорювач із двома блоками RDNA 2, але його продуктивності недостатньо для геймерських потреб. Тому для PS5 Pro, скоріш за все, буде встановлений інший графічний пришвидшувач. Отже, очікується, що оновлений процесор у PS5 Pro значно покращить ігровий досвід, особливо в графічно інтенсивних іграх.
Якою буде відеокарта
Оригінальна PlayStation 5 оснащена графічним процесором AMD Radeon з архітектурою RDNA 2, який має 36 обчислювальних блоків із частотою до 2,23 ГГц, що забезпечує продуктивність на рівні 10,3 терафлопс. Найближчим аналогом у лінійці відеокарт AMD Radeon RX 6000 є RX 6700 з подібними характеристиками. Це відеокарта середнього рівня, її продуктивність знаходиться між RTX 3060 Ti та RTX 3070. Однак із включеним трасуванням променів вона відстає навіть від RTX 3060.
Інсайдерські джерела обіцяють для PS5 Pro від 60 до 72 обчислювальних блоків із загальною продуктивністю понад 20 терафлопс. Аналізуючи графічні чіпи RX 7000, можна припустити, що основою графічного ядра PS5 Pro стане RX 7800 XT із 60 обчислювальними блоками та частотою 2124 МГц. Відеокарта на цьому чіпі відносно продуктивна, особливо у класичних іграх без RT.
Важливим фактором також є об'єм пам'яті. Базова версія PlayStation 5 має 16 Гб пам'яті, проте більшість інсайдерів вважають, що Pro-версія отримає 20 Гб. Це важливо, оскільки базова версія консолі, яка базується на RX 6700, використовує 10 Гб оперативної пам'яті, тоді як RX 7800 XT має 16 Гб. Отже, 20 Гб оперативної пам'яті для PS5 Pro буде більш адекватним об'ємом, щоб забезпечити високу продуктивність.
Інше “залізо”
Інсайдерські джерела вказують на збільшення ємності SSD-накопичувача в PlayStation 5 Pro. Хоча "чарівний" SSD, розроблений Sony, вважається необхідним для сучасних ігор, практика показує, що аналогічні швидкості послідовного читання та запису можливі і в ПК з шиною PCIe 4.0, які використовуються вже з 2021 року. Спеціальні алгоритми стиснення даних, які використовуються Sony, дійсно пропонують певні переваги, але існуючі ігри на консолі не демонструють необхідність використання таких пристроїв.
Найбільш захоплюючим у витоках є згадка про "кастомний" чіп, призначений для прискорення роботи штучного інтелекту . Згідно з інформацією, цей чіп розробляється спільно AMD та Sony та має на меті прискорення роботи нейромереж. Технології AMD (FSR), які застосовуються для оптимізації продуктивності у відеоіграх, поступаються Nvidia (DLSS). Використання цього чіпа може допомогти Sony наздогнати Nvidia у цій області.
На початку 2023 року AMD представила перші у світі x86-сумісні процесори з інтегрованим блоком для роботи з ШІ під назвою Ryzen AI. Цей блок можна використовувати не лише для обробки графіки. AMD ще не готова до масового впровадження Ryzen AI через високу вартість та необхідність розробки реальних сценаріїв використання. Тим не менш, Sony PS5 Pro могла б стати платформою, яка дозволить вирішити обидві ці задачі.
Ціна питання
Порівнювати вартість комплектуючих для настільних ПК та ігрових консолей завжди складно через високу ступінь інтеграції останніх. При цьому, консоль завжди буде дешевшою за аналогічне "десктопне залізо". Проте, спробуємо приблизно оцінити вартість PlayStation 5 Pro.
Оригінальна Sony PlayStation 5 мала стартову рекомендовану роздрібну ціну $399 за версію без оптичного приводу та $499 за версію з приводом Blue-Ray. Роздрібна ціна можливого «предка» процесора консолі (Ryzen 7 4700G) у 2020 році становила $290, а відеокарти — близько $480. Отже, ціна консолі становила від 50% до 65% від загальної вартості відеокарти та процесора із схожою продуктивністю.
За деякими оцінками, Sony несла збитки у $170 з кожної проданої консолі, що робить її собівартість близько $670 (для версії з приводом), або 87% від вартості базових компонентів. Але це включало витрати на логістику та інші фактори, такі як дефіцит напівпровідників у 2020-2021 роках. У звичайних умовах збитки були б меншими.
Вартість процесора Ryzen 7 7800X3D знизилася до приблизно $350 наприкінці року, але невідомо, скільки може коштувати Ryzen AI. Відеокарти RX6700 XT коштують близько $320. Таким чином, більш потужні компоненти будуть дешевшими для Sony приблизно на 10%, ніж на старті попереднього покоління.
На основі цих даних, можна оцінити собівартість PlayStation 5 Pro у $600. Навіть якщо витрати на логістику та виробництво будуть нижчими, ніж при запуску оригінальної PS5, нижня межа собівартості консолі може бути оцінена в $500. Таким чином, заявлена інсайдерами ціна в $499 для PS5 Pro означає, що Sony або буде нести збитки, або продає їх без збитків, поки витрати на виробництво не знизяться.
Можна припустити, що початкова ціна PS5 Pro може бути вищою, ніж очікувалося. Цілком можливо, що ціна складе $549 або навіть $599, оскільки компанія не може дозволити собі нести збитки на кожному проданому пристрої.
Загальна оцінка
Потенційна PlayStation 5 Pro виглядає досить обіцяючою в контексті ігрових пристроїв. Звичайно, з точки зору продуктивності, вона не зможе конкурувати з найпотужнішими настільними ПК, оснащеними RTX 4090 або RX 7900. Однак PlayStation 5 Pro може вперше забезпечити реалістичну графіку в 4K або стабільні 60 кадрів в секунду (але не одночасно) з підтримкою трасування променів на консолі.
Що стосується розмов про підтримку 8K-роздільної здатності, то це, швидше за все, маркетинговий трюк. Навіть сучасні високопродуктивні компоненти AMD не здатні на таку продуктивність. Sony, здається, обрала найкращі можливі рішення свого партнера, з огляду на вартість. Навіть якщо Sony не зможе утримати ціну консолей в межах $500, PlayStation 5 Pro все одно буде кращим ігровим пристроєм за співвідношенням ціни та продуктивності у 2024 році.
Якщо підтвердяться чутки про інтеграцію ІІ-чіпа у процесор, то ми, ймовірно, почуємо багато рекламного шуму про незрівнянні переваги цього кремнієвого штучного інтелекту, подібно до історій про "чарівний SSD". Штучний інтелект зараз дуже популярний, але чи буде він використовуватися у іграх?
Якщо використання цього чіпа для обробки графіки не потребуватиме внесення значних змін у код ігор, як це було з FSR, то гравці можуть очікувати на зростання продуктивності та якості технології масштабування від AMD. В іншому випадку складно очікувати підтримки спеціального чіпа від сторонніх розробників ігор. На консолях Xbox такого чіпа (поки що!) немає, а також він не інтегрований масово в процесори Ryzen.
Загалом, консоль виглядає як якісний ігровий ПК — і по суті, вона ним і є.