Компанія Apple внесла значні зміни до своєї стратегії розробки електромобіля, який, за новими планами, буде обладнаний спрощеним функціоналом. Такий курс дозволить конкурувати з сучасними моделями Tesla — компанії, яка нині є майже монополією в світі виробників електричних автомобілів.
Раніше Apple планувала створити абсолютно автономний електрокар, але тепер компанія зупинилася на менш амбітному дизайні. Замість цього, новий план передбачає впровадження системи автономії рівня 2+ — містить обмежені функції самостійного руху, такі як центрування в смузі руху та адаптивний круїз-контроль.
Ця зміна стратегії величезна порівняно з попередніми планами, які передбачали рівень автономії на 4-му рівні, що означає повну самостійність автомобіля в певних умовах, наприклад, у ролі місцевого таксі без водія.
Спочатку Apple планувала випустити новий електромобіль з розширеними можливостями автономного водіння в 2026 році. Проте, останні корекції у стратегії вплинули на графік випуску, і за даними Bloomberg, офіційне представлення автомобіля тепер відсунуто на 2028 рік, що на два роки пізніше, ніж попередньо планувалося.
Проєкт електромобіля Apple, відомий під кодовими назвами Titan і T172, став справжньою подорожжю для компанії з 2014 року. Проєкт зазнав багатьох змін у керівництві, стратегії та персоналі, навіть зупинку процесу найму, звільнення співробітників та великі затримки у розробці.
Всередині компанії такі корекції у стратегії вважають ключовим моментом, коли Apple мала вибір: випустити менш амбіційний продукт, або переглянути загальний підхід до проєкту. Наразі компанія веде переговори з потенційними європейськими виробничими партнерами, щоб реалізувати свою нову стратегію, і планує випустити оновлену систему, яка підтримує автономність на 4-му рівні, після початкового запуску.
Після тривалих дебатів та обговорень серед керівництва компанії Apple, керівника проєкту Кевіна Лінча і генерального директора Тіма Кука було прийнято рішення скоротити обсяг проєкту. Проєкт електрокара став значною інвестицією для Apple, з сотнями мільйонів доларів, що витрачаються щорічно на дослідження та розробки, включаючи силові агрегати, апаратне і програмне забезпечення для безпілотного водіння та компоненти транспортних засобів.
Однак, затримки та зміни у стратегії свідчать про труднощі, з якими стикається Apple у спробах створити свій власний електромобіль. Питання того, коли саме цей продукт побачить світ, залишається відкритим і залежить від подальших розробок та корекцій стратегії компанії.